De NLVVM  wil duidelijkheid over de samenwerking met Thuisbezorgd.nl waarbij eenzijdige prijsverhogingen niet passen.De Nederlandse Vereniging Van Maaltijdbezorgers (NLVVM) reageert vandaag op het persbericht van Takeaway.com, het moederbedrijf van Thuisbezorgd.nl, dat eerder deze week werd verspreid.In dit bericht werd kenbaar gemaakt dat Thuisbezorgd.nl de commissie voor restaurants wederom zal verhogen variërend van 8 tot 16%.  Martijn Jansen, voorzitter van de NLVVM vertelt: “Dit soort prijsverhogingen zijn voor leden van de NLVVM niet te dragen. Daarnaast ontvangt de NLVVM signalen van kleine ondernemers uit de markt die niet zonder Thuisbezorgd kunnen maar deze verhoging financieel niet meer kunnen ophoesten”.

Volgens Jansen is het verontrustend dat Thuisbezorgd aangeeft deze verhoging door te moeten voeren om aan de winstverwachting van aandeelhouders te kunnen voldoen: “In feite compenseren Nederlandse ondernemers op deze manier de verliezen van Thuisbezorgd in andere landen.”.  Naast de restaurants zullen consumenten de prijsverhoging van Thuisbezorgd ook gaan merken “Deze verhoging zal uiteindelijk ook worden doorberekend aan hen”, licht de voorzitter van de NLVVM toe.

Marktpositie Thuisbezorgd
De NLVVM onderstreept dat Thuisbezorgd veel heeft betekend voor de ontwikkeling van de Nederlandse bezorgmarkt. Toch willen de aangesloten restaurants, die gezamenlijk een significant deel van de omzet van Thuisbezorgd.nl realiseren, duidelijkheid over de samenwerking waarbij eenzijdige prijsverhogingen niet passen. “Wij willen als brancheorganisatie daarom zo snel mogelijk met Thuisbezorgd om de tafel”, besluit Jansen.

Over de Nederlandse Vereniging Van Maaltijdbezorgers
De Nederlandse Vereniging Van Maaltijdbezorgers is een initiatief van Domino’s Pizza, de Beren, Spare Rib Express, Taco Mundo, New York Pizza, SushiPoint, Johnny’s Burger Company en FEBO. Deze 8 prominente bezorgketens vertegenwoordigen meer dan 500 vestigingen en 10.000 werknemers werkzaam in de maaltijdbezorgbranche. De belangrijkste doelstelling van de vereniging is het behartigen van de belangen van de bedrijven werkzaam in de branche. Daarnaast zet de NLVVM zich in voor professionalisering van deelnemende ketens.